Střední průmyslová škola elektrotechnická Mohelnice
Počítačové systémy
Automatizační systémy
Silnoproudá elektrotechnika
<< listopad 2017 >>
  • Po
  • Út
  • St
  • Čt
  • So
  • Ne
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
NAŠI PARTNEŘI

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Informace z realizace klíčové aktivity KA9 - Programy vzájemného učení - partner č.25

V rámci projektu reg. č.: CZ.1.07/1.1.00/44.0009 s názvem Podpora technického a přírodovědného vzdělávání v Olomouckém kraji, byla dne 06.02.2015 realizována klíčová aktivita KA9 - Programy vzájemného učení. V prostorách dvou odborných inovovaných učeben UC18 a UC19 se již po třetí sešli žáci partnerských ZŠ s žáky SPŠE Mohelnice. Aktivity se účastnilo celkem 36 žáků. Stejně jako při předešlých setkáních, i nyní činnost žáků navazovala na práci ve volnočasových aktivitách.

Pro starší žáky byla také za přispění garanta na VŠ doc. Jiřího Házeho, působícího na fakultě elektrotechniky VUT v Brně, realizována poutavá přednáška.

Téma: Robotické stavebnice LEGO Mindstorms EV3 a stavebnice Merkur

Žáci, kteří již klíčovou aktivitu navštívili v předchozím roce, během čtyřhodinového bloku dokončili konstrukce tří robotických ramen ze stavebnice LEGO Mindstorms EV3, které budou součástí výsledného robotizovaného pracoviště. Společně s žáky SŠ stanovili koncepci automatizované výrobní linky a robotická ramena naprogramovali na požadované výrobní cykly. Žáci také vyřešili úpravu uchopovacích čelistí, pro zvedání i zaoblených tvarů.

Žáci, kteří se aktivity účastnili poprvé, sestavili jednodušší robotická vozítka a za pomoci žáků SŠ získali základní znalosti jejich programování v dodávaném grafickém prostředí.

Žáci také při práci využili pořízené tablety, a to jak pro zobrazení stavebních návodů, tak i pro bezdrátové řízení robotů prostřednictvím bluetooth.

Žáci také během dne představili své konstrukce robotických vozítek a robotických ramen, které ze stavebnice Merkur sestavili v rámci volnočasových aktivit.

Téma: Programování- platforma Arduino

Žáci, kteří v rámci volnočasových aktivit pracují s platformou Arduino, si za pomoci žáků SŠ vyzkoušeli tvorbu náročnějších programů. Využili přitom desku s nepájivým polem, na které sestavili elektronický obvod. Jednalo se především o řízení jednobarevných a tříbarevných LED diod, generování zvukových signálů, využití analogových portů aj.

Žáci ZŠ se také v průběhu aktivity poradili se staršími žáky o možnostech stavby vlastních robotů.

Téma: Digitální hodiny

Žáci ZŠ navázali na práci ve volnočasových aktivitách. Pokračovali tedy v sestavování elektronického obvodu digitálních hodin řízených programovatelným mikroprocesorem firmy ATMEL. Za pomoci žáků SŠ si prohloubili některé znalosti z oblasti elektronických součástek i technologie výroby a osazování plošných spojů. Žáci byli při této aktivitě vedeni nejen k práci směřující k funkčnímu výrobku, ale také především k přesné manipulaci a jakostnímu osazování elektronických součástek zaručující spolehlivou funkci i z dlouhodobého hlediska.