V rámci projektu reg. č.: CZ.1.07/1.1.00/44.0009 s názvem Podpora technického a přírodovědného vzdělávání v Olomouckém kraji, žáci v měsíci květnu 2015 pokračovali na práci robotického podvozku. Na tvorbě jeho konceptu se podílel jak odborný garant na VŠ, tak i ostatní vedoucí volnočasové aktivity. Samotný konstrukční návrh byl přitom směřován na získání nových znalostí a dovedností žáků ZŠ. V inovovaných dílnách ručního obrábění museli žáci duralové plechy nastříhat, orýsovat, navrtat a ohýbat.
Komponenty náročné na výrobu, jako jsou např. kola, byly použity z dříve pořízené stavebnice Merkur.
Podvozek bude dále vybaven řídící elektronikou, kterou si žáci sestavili již dříve. Dále budetaké doplněn základními senzory pro rozpoznávání překážek, pro jízdu po čáře apod.
Inovovaná učebna UC18 zůstala i nadále vyhrazena pro práci s robotickou stavebnicí Lego Mindstorms. Žáci prokázali schopnost samostatné práce při programování svých návrhů. Vyzkoušeli si také další možnosti stavebnice, jako je řízení robotů pomocí dálkového ovládání. Naučili se pracovat s různými senzory a využívat je pro autonomní chování robotů.
Žáci v měsíci květnu dokončili rozpracované elektronické výrobky. Jednalo se o akustický spínač lampičky a náročnější obvod rádio přijímače. Žáci při jejich realizaci prokázali schopnost čtení elektrotechnických schémat a orientaci v elektronických součástkách. Žáci se naučili pracovat s laboratorním vybavením, nutným pro sestavení a oživení elektronických obvodů.
Žáci dále sestavili a otestovali obvody pro řízení DC motorků, které budou dále použity v realizovaném robotickém podvozku.