Kontakty
Úřední deska
Školní jídelna
Domov mládeže
Sportovní hala
Přihlásit
Kontakty
Úřední deska
Školní jídelna
Domov mládeže
Sportovní hala
Přihlásit
Pro studenty
Bakaláři
Suplování
Repozitář OneDrive
Organizace školního roku
Maturitní zkouška
Učební plány
Dokumenty
Vzory formulářů
Školní poradenské pracoviště
Pro zájemce o studium
Studijní obory
Učební plány
Přijímací řízení
Informace pro nově přijaté studenty
Pro rodiče
Kontakty
Organizace školního roku
Bakaláři
Přijímací řízení
Informace pro nově přijaté studenty
Učební plány
Dokumenty
Vzory formulářů
Školní poradenské pracoviště
O škole
Základní údaje
Organizační struktura
Kontakty
Telefonní seznam
Dopravní dostupnost
Organizace školního roku
Školská rada
Rada studentů
Nadační fond
Dokumenty
Vzory formulářů
Oznámení protiprávního jednání
Kronika školy
Fotogalerie
Naši absolventi
Projekty EU
Školní instagram
Hledat
Školní rok 2024/25
MATURITNÍ ZKOUŠKA
Témata k praktické zkoušce z odborných předmětů
INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE - PROGRAMOVÁNÍ A VIRTUÁLNÍ REALITA
Tvorba webových stránek.
Word.
Excel.
Vektorová grafika (Inkscape).
3D modelování (Blender).
Témata k ústní odborné zkoušce z profilových a volitelných předmětů
INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE - PROGRAMOVÁNÍ A VIRTUÁLNÍ REALITA
Programování, design a virtuální realita
Jazyk HTML.
Prohlížeče webových stránek
Hypertext, editor kódu, značkovací jazyky
HTML soubor
Struktura dokumentu HTML
Možnosti vložení dynamických prvků (JavaScript)
Základní HTML tagy a atributy.
Tagy, atributy – vysvětlení pojmů
Nadpisy, sekce, odstavce
Formátování textu
Seznamy – číslované, odrážkové
Odkazy, kotvy
Vkládání obrázků
HTML tabulky, formuláře.
Tabulky, spojování buněk
Formulář, vlastnosti formuláře
Ovládací prvky, textové pole
Přepínače, rozbalovací seznamy, tlačítka
Kaskádové styly.
Funkce a využití kaskádových stylů
Možnosti vkládání CSS do HTML dokumentu
Struktura CSS dokumentu
Selektory, pseudotřídy, pseudoelementy
Základní CSS vlastnosti a hodnoty
@media pravidla v CSS
PHP – skriptovací jazyk, základy programování.
Popis jazyka, základní příkazy, struktura programů
Proměnné, datové typy, operátory
Cykly, podmínky, pole, funkce
PHP – formuláře.
Zpracování formulářů
Metody POST, GET
Validace formulářů
Session, Cookies
PHP – práce se soubory.
Výpis souborů z adresáře
Čtení a zápis do souboru
Příkaz file()
Ostatní funkce pro práci s adresáři a soubory
Vkládání souborů
JavaScript.
Základy skriptovacích jazyků, výhody a nevýhody
Integrace do zdrojového HTML, PHP kódu
Proměnné a datové typy
Cykly, podmínky, funkce
Zpracování událostí
jQuery, Git, GitHub.
Charakteristika jQuery, DOM
Způsoby vložení jQuery do stránky, DocumentReady
Cykly, podmínky, funkce, animace
Selektory, úprava prvků
Události
Git, GitHub - základní charakteristika
Základní příkazy pro ovládání Gitu ve VS Code
Základní příkazy a publikování na GitHubu ve VS Code
Rozšíření, doplňky a jejich použití
Bootstrap, flexbox, responzivní layout.
Základní práce s CSS frameworkem Bootstrap
Viewport, box sizing
Flexbox
Media queries
PHP – databáze MySQL a SQlite.
Vytváření databází a tabulek
Připojení k databázi přes PDO
Vkládání, vyhledávání, mazání a aktualizace dat
Práce s databází s využitím technologie AJAX
Vývojové prostředí a nástroje pro tvorbu a programování webu.
VS Code, popis vývojového prostředí, nastavení, konfigurace
Nástroje pro vývojáře, console
FTP, Putty, WinSCP, nastaveni, přihlašování pomocí klíčů
Konfigurace webového serveru
Algoritmizace úloh.
Algoritmus a jeho vlastnosti
Návrh a sestavení algoritmu. základní algoritmické struktury
Vývojové diagramy, řešení základních algoritmických úloh
Programovací jazyky a jejich rozdělení
Jazyk C#, vývojová prostředí.
Struktura programu, klíčová slova
Proměnné a konstanty, komentáře, přiřazení, operátory
Terminálový vstup a výstup
Datové typy
Vývojová prostředí C# – např. Visual Studio
Strukturální prvky jazyka C#.
Cykly for, while, do-while, příkazy continue, break
Podmínka úplná a neúplná, přepínač switch, ternární operátor
Pole – Jednorozměrné a vícerozměrné
Podprogramy
Objektově orientované programování v C#.
Třída – deklarace třídy, konstruktory, přetížení metod a konstruktorů
Dědičnost – nadtřídy, podtřídy
Abstraktní metody a třídy, finální metody a třídy
Statické členské metody a proměnné
Rozhraní – pojem rozhraní a jeho použití, vícenásobná dědičnost
Výjimky – zpracování chyb pomocí výjimek
Grafika a multimédia.
Základní charakteristika a rozdělení grafiky a multimédií
Grafika rastrová a vektorová, rozdíly a využití, způsoby vzniku
Grafika – základní pojmy grafiky, typy souborů
Audio a video – typy souborů, kontejnery, kodeky
Představení programů pro editaci 2D a 3D grafiky
Představení programů pro editaci a správu multimédií
3D grafika.
Základní charakteristika, využití 3D grafiky, programy pro editaci
Seznámení s programem Blender, základní nastavení programu Blender
Představení nástrojů pro tvorbu 3D modelu v programu Blender
Využití textur při tvorbě modelu, databanky textur
F-křivky tvorba animace, videoeditor
Virtuální a rozšířená realita.
Virtuální realita – princip fungování, historie a aktuální zařízení, cyber sickness
Rozšířená realita – princip fungování, zařízení, druhy AR
Využití VR a AR – příklady
Tvorba obsahu pro VR a AR – zařízení, software
Fotogrammetrie, Meshroom
Unity – teorie a příklad.
Unity – teorie
Komponentová architektura
Fyzikální engine
Asset Store
Grafický rendering – Základními kroky grafického renderingu
VR SDK (Software Development Kit)
Počítačové systémy
Základní pojmy PC. Internet.
Procesor. PC sítě.
Základní deska. Přístupové metody, zabezpečení dat při přenosu.
Vnitřní paměti PC. IP adresa.
Vnější paměti PC. ISO/OSI, TCP/IP.
Rozšiřující karty PC. Hlavní síťové technologie.
Monitory. Bezdrátové sítě.
Tiskárny. Bezdrátový Ethernet, Bluetooth.
Pasivní a aktivní prvky PC sítí, maska sítě.
Windows Server core, Proxmox server, Windows PowerShell, tvorba skriptů.
Windows - zálohování a archivace dat, správa disků, diskové kvóty.
Windows - sítě peer to peer, client server, sdílení v síti, řadič domény, Active Directory.
Windows - nástroje pro správu.
Windows - DNS, WINS, DHCP server – význam, funkce.
Windows - nastavení uživatelských účtů a jejich management, význam skupin.
Windows - uživatelské profily, tisk v sítích Windows.
Windows - správa klientských počítačů, zásady skupiny, nástroje pro správu systému.
Linux - charakteristika, distribuce, základy práce s terminálem, základní příkazy.
Linux - adresářová struktura, souborový systém, přístupová práva, správa procesů.
Linux - NFS, Samba, diskové kvóty.
Linux - textový editor vi, mcedit, tvorba skriptů.
Směrování, proxy, brána.
VPN server, firewall.